تاثیر منفی کم آبی بر هوشیاری

    0
    180 views

    نگرانی از دهیدراته شدن و کم آبی در بدن تنها مربوط به ورزشکاران نیست و سایر افراد هم باید مراقب میزان نوشیدن آب روزانه باشند.

    کم آبی و تاثیر منفی بر هوشیاری

    طی مطالعه منتشر شده در نشریات تاثیر کم آبی بر بدن گروهی از رانندگان تاکسی بررسی شد. مشاهدات حاکی از آن بوده که کم آبی بدن بر روی هوشیاری و تمرکز تاثیر گذاشته و احتمال خطا در عملکرد فرد ایجاد می شود. همه افراد باید از مصرف میزان کافی آب اطمینان حاصل کنند، چرا که آب موجب سلامتی، تغذیه عضلات، بهبود عملکرد بدن و همچنین افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

    آیا به نوشیدنی ورزشی نیاز دارید؟

    نوشیدنی های ورزشی حاوی شکر مکمل سودمندی برای ورزشکاران استقامتی هستند. مصرف اینگونه نوشیدنی ها برای افرادی که مسافت های طولانی به ویژه در فصل گرما را طی می کنند، بسیار تاثیر گذار است.

    تحقیقات جدید نشان داده مصرف اینگونه نوشیدنی ها برای بدنسازانی که ست های متوالی از تمرینات مقاومتی انجام می دهند تاثیر خاصی ایجاد نکرده و حتی ممکن است باعث کاهش قدرت آن ها شود.

    طی مطالعات منتشر شده در نشریات که طی آن 17 ورزشکار مرد و زن مورد بررسی قرار گرفتند تاثیر نوشیدنی ورزشی قندی در تمرینات آن ها صفر درصد محاسبه شد.

    بهتر است مصرف قند را به زمان دیگر موکول کرده و سعی کنید از شیک های پروتئینی حاوی BCCA طی تمرین استفاده کنید و مصرف کربوهیدرات ساده را به بعد از اتمام تمرین موکول کنید.

    پاسخ دادن