ویتامین های تاثیرگذار در سلامت پوست(۲)

    0
    90 views

    یکی از راه های تاثیر گذار در سلامت پوست استفاده از ویتامین های b1و b2وb5وb6 است، بهترین منابع غذایی این ویتامین ها را مورد بررسی قرار داده ایم.

    ویتامین b1:

    یکی از ویتامین های حیاتی و ضروری می باشد و برای ماهیچه ، پوست و مو مفید است.

    بهترین منابع غذاییb1:

    جوانه گندم، زرده تخم مرغ و جگر مرغ، تخم آفتابگردان، سبوس، برنج، سیب زمینی یافت می شود.

    ویتامین b2:

    کمبوداین ویتامین باعث مشکلات پوستی، از قبیل آکنه، ورم پوست، اگزما، زخم ها با مصرف ویتامین b2 بهبود می باید.

    ویتامین پوستویتامین b5:

    کمبود این ویتامین باعث ضد خشکی بیش از اندازه و پوسته پوسته شدن پوست است، بهبودی زخم را مخصوصا بعداز جراحی، تسریع می کند.

    بهترین منابع غذایی ویتامینb5:

    نان، غلات، حبوبات، قارچ، لوبیای خشک، شیر و پنیر، پرتغال، موز و…

    ویتامین b6:

    این ویتامین برای از بین بردن خشکی مو و برای مغز مفید است، همچنین کمبود آن باعث التهاب، قرمزی، ورم، ترک و خشک شدن لب ها می شود.

    بهترین منابع غذایی ویتامین b6:

    ویتامین b6 را می توان در جوانه گندم، مرغ و ماهی یافت.

     

    پاسخ دادن