آشنایی با فواید و نحوه نگهداری آناناس

    0
    223 views

    آناناس یک میوه محبوبی است که یک ماده بسیار مهم برای سلامتی است. این ماده منبع خوبی برای انرژی و مقابله با آنتی اکسیدان است. خواص دیگر آن را شرح داده ایم.

    آناناس میوه نواحی گرمسیری محسوب میشود و مزه آن چیزی بین شیرین و ترش است. آناناس جسمی بیضی شکل دارد که در اطراف آن گلهایی جمع شده اند که این گلها هیچ میوه ای نمی دهند. آناناس از خانواده بروملیاسه می باشد که گیاهانی غالبأ علفی و تقریبأ درخچه ای هستند. این خانواده حاوی یک ماده بسیار مهم برای سلامت به عنوان آنزیم بروملین می باشد.

    آناناس یک منبع عالی برای ماده معدنی منگنز می باشد٬ که ماده ای بسیار عالی برای تولید انرژی و مقابله در برابر آنتی اکسیدانها می باشد.

    خواص درمانی آناناس

    تاثیر بر روی هضم غذا و خاصیت ضدالتهاب

    بروملین مخلوطی از موادی است که از شاخه و میوه آناناس گرفته شده است. در میان هزاران مواد شناخته شده ای که در بروملین وجود دارد می توان به بهترین آنها که پروتئین سیستئین است اشاره نمود که نوعی آنزیم پروتئینی است و به هضم غذا کمک میکند. التهابات فراوان٬ انعقاد خون و رشد بعضی از تومورها ممکن است بوسیله آنزیم بروملین موجود در آناناس کاهش یابد.

    حفاظت از سیستم ایمنی

    آناناس دارای مقدار زیادی از ویتامین C می باشد. ویتامین C موجود در بدن آنتی اکسیدانی قابل حل در آب است که از قسمتهای بدن که حاوی آب هستند در مقابل رادیکالهای آزاد که سلولهای طبیعی را از بین می برند محافظت می کند. دیده شده است که رادیکالهای آزاد با افزایش پلاکتهای خون باعث گرفتگی شریان و ایجاد بیماری های قلبی در افراد مبتلاء به دیابت می گردد و همچنین باعث گرفتگی راه های هوایی میشود که این گرفتگی منجر به آسم می گردد و با تخریب سلولهای روده باعث ابتلاء به سرطان روده می شود  و در ایجاد درد مفاصل در بیماریهای آتروز مشارکت می نماید. این موارد نشان میدهد که چرا رژیم هایی که دارای ویتامین C هستند باعث کاهش این بیماری ها و مانع از مبتلاء شدن به آنها می گردند. به علاوه ویتامین C برای عملکردهای سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است و باعث مقابله با عفونت های گوش٬ سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

    ایجاد انرژی و مقابله با آنتی اکسیدانها

    آناناس یک ماده عالی معدنی منگنز می باشد که ماده ای بسیار عالی برای تولید انرژی و مقابله با آنتی اکسیدانها می باشد. تنها یک فنجان آناناس حدود ۰/۱۲۸ درصد از منگنز بدن را تامین می نماید. همچنین آناناس به غیر از اینکه منبع خوبی برای منگنز است حاوی تیامین نیز می باشد که از ویتامین های گروه B می باشد و باعث انرژی می شود.

    پیشگیری از کاهش بینایی

    مطمئنا زمانی که بچه بوده اید از مادر خود شنیده اید که هویج چشم شما را قوی می سازد. اما به عنوان یک فرد میان سال بیشتر به بینایی خود نیاز دارید.

    خوردن ۳ تیکه آناناس یا بیشتر در روز٬ باعث پیشگیری از کاهش بینایی در افراد بزرگسال که بیشتر به علت تحلیل تدریجی ماکولا (قسمتی از شبکیه) که اولین دلیل برای از دست دادن بینایی در میانسالی است میگردد.

    مواد موجود در ۱۰۰ گرم آناناس

    ۲/۵۶ میلی گرم منگنز٬ ۲۳/۸۷ میلی گرم ویتامین C ٬ ۰/۱۴ میلی گرم ویتامین B یک٬ ۰/۱۷ میلی گرم مس٬ ۱/۸۶ میلی گرم فیبر٬ ۰/۱۳ میلی گرم ویتامین B شش

    انتخاب و نحوه نگهداری آناناس

    برای تهیه آناناس باید به دنبال آناناس هایی باشید که وزن آنها نسبت به اندازه شان بیشتر باشد. اگر چه آناناس های بزرگ گوشت بیشتری دارد ولی معمولا هیچ تفاوتی بین آناناس بزرگ و کوچک وجود ندارد. آناناس باید بدون لکه٬ ضربه و سیاه شدگی باشد. رسیده شدن آناناس بعد از چسدن متوقف میشود. بنابراین سعی کنید آناناس هایی را انتخاب کنید که از انتهای شاخه آنها بوی مطبوع و شیرینی متساعد شود. از خرید آناناس هایی که بوی ماندگی و ترشی می دهند خودداری نمایید.

    آناناس را میتوان قبل از مصرف ۱ تا ۲ روز در دمای خانه نگهداری نمود. اگر چه این روند به شیرین تر شدن میوه کمکی نمی کند. اما می تواند در آبدارتر شدن آن کمک نماید. اگر بعد از گذشت ۲ روز هنوز آناناس را مصرف ننموده اید باید آن را در نایلون گذاشته و در یخچال برای حداکثر ۳ یا ۵ روز نگهداری نمایید.

    پاسخ دادن