بهترین راه برای جایگزین وزنه های سنگین چیست؟

0
14 views

بعضی ها به علت های مختلفی نمی توانند در تمرین خود با وزنه های سنگین کار کنند گاه به خاطر مصدومیت و گاه به خاطر نداشتن قدرت لازم برای کار با وزنه های سنگین، که برای رفع این مشکل با ما همراه شوید.

همه افراد قادر به انجام تمرینات با وزنه های سنگین نیستند، بعضی ها قدرت کافی جهت انتخاب وزنه های سنگین را ندارند و بعضی دیگر از ورزشکاران ممکن است آسیب دیده باشند و یا به تازگی از بند آسیب دیدگی رها شدند، اما این عدم قدرت کافی در انتخاب وزنه های سنگین به این معنی نیست که این افراد نمی توانند به اندازه دیگران نتیجه بگیرند. محققین ژاپنی ۲۴ ورزشکار مرد را به سه گروه تقسیم کردند و از آن ها خواستند به مدت ۱۲ هفته در سه نوبت حرکت جلوپا ماشین را انجام دهند.

گروه اول با ۵۰ درصد ماکسیمم توان و ۳ ثانیه تمرکز در انقباض و ۳ ثانیه دیگر ادامه تمرین را انجام دادندو آن ها تا ناتوانی حرکت را انجام دادند که نتیجه حدود ۸ تکرار اعلام شد. گروه دوم ۸ تکرار با ۸۰ درصد توان و گروه سوم ۸ تکرار با ۵۰ درصد توان اجرا کردند. بعد از ۱۲ هفته نتایج به این صورت بود که گروه اول به اندازه دو گروه دیگر پیشرفت عضلانی داشتند. محققان نتیجه را به علت تمرکز در حرکت و بالارفتن میزان استیدلاکتیک ارزیابی کردند. تولید اسیدلاکتیک بیشتر به معنی افزایش تولید هورمون رشد و تستسترون است. اگر نمی توانید وزنه های سنگین انتخاب کنید نگران نباشید، با هر وزنه ای تمرین می کنید انجام حرکت با دامنه کامل و تمرکز کافی نتیجه مناسب را به همراه می آورد.

0

پاسخ دادن